Gwarancja

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi towaru wolnego od wad oraz do świadczenia usług w sposób staranny i należyty.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli dostarczony towar ma wadę fizyczną lub prawną. Nie dotyczy to wad, które zostały wyraźnie wskazane w opisie przecenionego Towaru i które były podstawą obniżenia jego ceny.
  3. Klient może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień przysługujących mu:

– w ramach gwarancji – jeżeli towary oferowane w Sklepie są objęte gwarancją producenta lub dystrybutora (wówczas informacja o objęciu towaru gwarancją powinna znaleźć się w opisie towaru na stronie internetowej Sklepu), przy czym warunki gwarancji i czas jej trwania są podane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta,

– z tytułu rękojmi za wady Towaru – według zasad wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego, regulujących zasady rękojmi za wady oraz odpowiedzialności za nienależyte świadczenie Usług Sprzedawcy (przy czym nie dotyczy to wad, które zostały wyraźnie wskazane przez Sprzedawcę w opisie Towaru i które były podstawą obniżenia jego ceny).

  1. W sytuacji stwierdzenia przez Klienta wady towaru, powinien on poinformować o tym fakcie Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści. Klient może wówczas złożyć oświadczenie:

– o obniżeniu ceny (przy czym obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady).

– o odstąpieniu od umowy (o ile wada jest istotna),

chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

  1. Jeżeli kupującym jest konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, może on:

– zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,

– zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady,

chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.

  1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady – a Sprzedawca jest obowiązany:

– wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad,

– usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

Sprzedawca może jednak odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

  1. Koszty zwrotu, wymiany lub naprawy Towaru ponosi sprzedawca.
  2. W celu złożenia reklamacji Klient ma możliwość skorzystania z formularza reklamacyjnego, który udostępniany jest jako załącznik nr 2 Regulaminu. Klient ma możliwość skontaktować się ze Sprzedawcą, zarówno za pośrednictwem poczty tradycyjnej, jak i poczty elektronicznej.
  3. Sprzedawca w terminie czternastu dni od dnia złożenia reklamacji, powinien udzielić odpowiedzi na reklamację zawierającej informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji i jej wyniku w jednej z poniżej wskazanych form: za pośrednictwem poczty tradycyjnej, jak i poczty elektronicznej.
  4. Reklamacja powinna zawierać odpowiednio:

– okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,

– żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy,

– dane kontaktowych składającego reklamację,

– datę zawarcia umowy o świadczenie Usług i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług,

– podpis reklamującego – dotyczy reklamacji złożonej w formie pisemnej.

Podanie wskazanych wyżej informacji i okoliczności ułatwi sposób procesowania reklamacji. Informacje te mają jednak formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

  1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien złożyć Sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady, jednak bieg terminu przedawnienia wówczas nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
  1. Konsument (lub przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące uprawnień Klienta można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Prawa Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

© 2022 EB.net.pl Akcesoria Meblowe. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin